make free website

személyre szabott egyéni mozgás is...

Mozgáskúltúra
testnevelés
torna

Kicsiknek és nagyoknak

Ha fogyni szeretne, izmot építeni, állóképességet növelni, vagy csak egyszerűen jól akarja érezni magát, itt a helye! szárazföldi és vizi (vegyes) edzések

Torna

Mélyizom erősítő torna


Egymásra épülő feladatokból álló alakformálás. Cél a törzs- és a vázizomzat erősítése, lassú, alapos mozgással történő egészségmegőrzés

• A torna a mély mozgató izmokra fókuszál, melyek egyensúlyban tartják a testet és kulcsfontosságúak a gerinc megtartásához

• Erősítő és nyújtó gyakorlatokból áll

• Javítja a testtartást.    

• Speciális légzéstechnikát kapcsol össze a gyakorlatokkal.    

• Gyakorlás közben jó pár kiló súlyfeleslegtől szabadulhatunk meg.    

• Javítja a koncentrációt és kioldja a feszültséget.    


Kinek ajánlom? ... mindenkinek


• Aki nem akar egy konditeremben megszakadni.    

• Aki kerüli az „ugri-bugri” tornát.    

• Aki nem szeret egyedül edzeni.    

• Aki aktív feltöltődésre vágyik.    


A Testnevelési Egyetemen végzett fiatal oktatónk tartja - a kifejezetten nők számára kidolgozott edzésterv alapján  a tornát. Az egészség megőrzését szem előtt tartva, a kezdeti bemelegítés után egymásra épülő feladatokból álló alakformálás, törzs- és vázizomzat erősítése történik 60 percben. Rendszeres edzések után hamar felismerhető a javulás: jobb a közérzetünk, a teherbírásunk, energiánk és a kondíciónk növekedését érhetjük el

Időtartam: 60 perc

Időpont: hétfő 19:30-20:30


Vizitorna
 A vízben végzett mozgás előnyei •életkortól és nemtől függetlenül bárki végezheti,• javítja az általános teherbíró képességet, mozgás közben kíméli az ízületeket, a gerincoszlopot és a test támasztórendszerét, állóképességet, ízületi mozgékonyságot és egyensúlyérzéket fejleszt
nem szükséges hozzá úszástudás

 élő-zene által javítja a ritmusérzéket/
a víz segíti az ellazulást, a jó közérzetet

kímélő, mégis hatékony sportolási forma


 Ajánlanám
Gerinc- és ízületi problémákkal küszködőknek rehabilitációs tornaként

fiataloknak és időseknek egyaránt, kismamáknak szülés után

ülő foglalkozást végzőknek, és mozgáshiányban szenvedőknek.

hosszú fekvőbetegségből vagy sérülésből való felépüléshez.

stresszből származó feszültség levezetésére.

mozogni vágyó hölgyeknek és uraknak.

fogyni és erősödni vágyóknak


Felnőtt Vizi torna

Szakképzett oktató, a Testnevelési Egyetemen végzett mozgásfejlesztő – akár az idősebb korosztály számára is - a Vizi tornát, testi és lelki felüdülést nyújtva ezzel. Ebben a rohanó világban egyre több felnőtt ismeri fel, hogy saját egészsége megóvása érdekében meg kell tenni a megfelelő lépéseket. A vízben a testsúly nem jelent problémát, itt könnyebb az izmokat fejleszteni, helyreállítani, javítani a testtartást, visszakapni a mozgás szabadságát. Képes a stressz és a feszültség levezetésére, feloldására, így mentálisan is erősebbek leszünk

Időtartama: 60 perc


  Időpont: szerda, péntek 20:00 - 21:00 - Jelentkezés telefonon (+3630 238-6280), emailben

Gyógyúszás

 Ebben az esetben az aktív és passzív mozgató rendszer (izmok, ízületek, csontok, szalagok) működésének optimalizálásáról van szó, ami nem összekeverendő a mentális rendszer optimalizálásával

Vizi torna, testi és lelki felüdülés. Rohanó világunkban egyre több felnőtt ismeri fel, hogy saját egészsége megóvása érdekében meg kell tenni a megfelelő lépéseket. A vízben a testsúly nem jelent problémát, itt könnyebb az izmokat fejleszteni, helyreállítani, javítani a testtartást, visszakapni a mozgás szabadságát

Gyógytorna, szakképzett mozgásfejlesztőink segítenek terápiásan a stressz és a feszültség levezetésére, feloldására, akár a medence-víz adta lehetőségek kihasználásával is

Testnevelés - torna - izomfejlesztés - átmozgatás, különböző időpontokban szervezünk és vezetünk fizikai átmozgató tréningeket, gyermek szinttől a komoly igénybevételt igénylő szintig. Görkorcsolya, síoktatás, crossfit edzések is profiljaink közé tartoznak

GÖRKORCSOLYA OKTATÁS

A görkorcsolya egy több száz éves múltra visszatekintő sportág, amely a jégkorcsolyából fejlődött ki, feltalálójának egy belga kézművest, Joseph Merlint tekintik


Mikor érdemes görkorcsolyázni tanulni ?


Akár már 3-4 éves korban, amikor a gyerek már biztonságosan áll a lábán. Persze felnőttkorban sem késő nekikezdeni, ám a felnőttkori tanulást már nagyban befolyásolja az eséstől való félelem

A görkorcsolya pozitív hatásai

a görkorcsolya fokozza az állóképességet, emellett javítja a koordinációs készséget is

a görkorcsolya használata közben a szervezet fokozottan égeti a zsírt, azaz alkalmas fogyni vágyóknak, emellett jótékonyan hat a keringési rendszerre is

a görkorcsolya erősíti a láb és a törzs izmait

a görkorcsolya azoknak a hölgyeknek különösen ajánlott, akik feszesebb fenékre vágynak, hiszen ez a sport erőteljesen megmozgatja ezt a testrészt is

a görkorcsolya megerősíti a légzés-keringési rendszert (tüdő, szív)

a görkorcsolya (például a futással szemben) alig terheli az ízületeket, így bármilyen korban bátran elkezdhető, természetesen a megfelelő óvintézkedések megtétele mellett

a görkorcsolya elősegíti a koordinációs képességek nagyfokú fejlődését, (egyensúly, téri tájékozódás, saját test érzékelése a térben…)

a görkorcsolya egyik fő hatása a vesztibuláris rendszer ingerlése, amivel fejleszthetők az írás-olvasási nehézségekkel küzdő gyerekek, de természetesen kifejezetten jót tesz a nagy motoros mozgások fejlesztésében és a mozgásfejlődési elmaradásokkal küzdőknek is segít

A görkorcsolya egyéb hatásai, tanácsok

a görkorcsolyázásnak kifejezetten káros élettani hatása nincs, de a fokozatosság elvét ajánlott betartani, különben könnyen megerőltethetjük az izmainkat, ízületeinket

a legjobb hatás elérése érdekében figyeljünk a bemelegítésre, valamint a befejezést követő nyújtásra, lazításra

fontos a megfelelő védőfelszerelés (sisak, csukló-, könyök-, és térvédő) használata, így csökkenthetjük egy esetleges esés káros hatását

fokozottan figyeljünk a közlekedés többi résztvevőjére, a gyalogosokra, kerékpárosokra és autósokra, hogy elkerüljük a baleseteket


Egy- vagy kétsoros görkorcsolyával kezdjünk tanulni ?


Az egysoros görkorcsolyán egy vonalban, egymás mögött, a kétsoroson egymás mellett két sorban helyezkednek el a kerekek. Ma már főleg az előbbit lehet kapni, de azért elvétve találkozhatunk kétsoros változattal is. Utóbbiban stabilabban állunk ugyan, de nehezebb vele haladni. A kétsoros korcsolyának a kerekei szélesebbek, mint a cipő, ezért kissé terpesztett lábakkal kell hajtani magunkat, ellenkező esetben a kerekek összeakadhatnak, ami eséshez vezethet

Az egysoros korcsolyában – a jégkorcsolyához hasonlóan – meg kell tanulnunk stabilan tartani a bokánkat, utána viszont ezzel a típussal már könnyen boldogulunk. Ráadásul a súlyuk is kisebb, gyorsabb haladást tesznek lehetővé, jobban követik a láb mozgását, és egyszerűbb kanyarodni velük. A kétsoros görkorcsolyában a bokasérülések kockázata nagyobb


  Gymstick, Bosu labda, Pilates, klasszikus yoga, fitball, súlyzós mozgatás -  elemeiből összeállított edzéstervek


Fitball

A labdán végzett gyakorlatok előnye, hogy segít a helyes testtartás kialakításában, a labda instabilitása révén a test több izmát dolgoztatja meg egyidejűleg úgy, hogy közben nem terheli az ízületeket. A gyakorlatozás így több izmot stimulál, mintha szilárd talajon végeznénk. A fitball instabil, ezért javítja az egyensúlyozási képességet, és ezáltal olyan izmokat is megmozgat, melyeket amúgy nem használnánk. A gimnasztikai labdán végzett edzés előnyei, hogy javítja az általános teherbíró képességet, megoldást jelent az ülőmunka okozta hátproblémák kezelésében, ezek megelőzésében és állóképességet, ízületi mozgékonyságot és egyensúlyérzéket fejleszt


Bosu Labda

Az edzésmódszer eredetileg a gyógytorna és a rehabilitáció területéről származik, a steppad és a fitball előnyeit ötvözi. A bosu instabil volta miatt folyamatos koncentrációra és tudatos testmozgásra sarkall, egész testünket átmozgatja, és a szervezet minden egyes mozdulatnál újabb ingert kap. Az eszköz jótékony hatásait összefoglalva a bosu fejleszti a testtudatot, a koordinációt, remek állóképesség-fejlesztő, izomfejlesztő, igen jó zsírégető, ízületkímélő edzési forma, mely szépíti a kritikus zónákat, és kiváló stresszoldó is


Pilates

A Pilates-torna lényegét a speciálisan felépített gyakorlat-sorozatok adják, melyek az egész izomzat egyenletes és harmonikus erõsítését, illetve a tudatos mozgáskultúra, egyfajta testtudat kialakítását célozzák

A speciális légzéstechnika, valamint az egész törzsizomzatot átmozgató mozdulatok stabilizálják a gerincet és a test minden ízületét. A módszer a légzés segítségével éri el azt, hogy az alsóbb izomcsoportokat is be tudja vonni a mozgásba, így elsõsorban a harmonikus testtartást, testfelépítést és a jó közérzetet segíti elõ


Gymstick - szárazföldön és vízben egyaránt

A Gymstick egyedülálló módon sokoldalú képességfejlesztést tesz lehetővé. Erőfejlesztés, állóképesség fejlesztés, izomtónus fokozás, ízület és gerincstabilizálás, egyensúly és koordinációfejlesztés történik minden egyes edzésen

Amikor a Gymstick-et használod, az egész tested aktívan dolgozik, akkor is, ha csak egy bizonyos izomcsoportra koncentrálsz. Szinte bármelyik gyakorlatot is végzed, mindig dolgoznak, tónusban vannak a stabilizáló törzsizmok. A gerincet stabilizálva minden gyakorlatnál erősíti azt méghozzá úgy, hogy közben a csontozat semmilyen veszélynek nincs kitéve. A bot egyensúlyban tartásához nagy szükségünk van mély izmaink segítségére, amelyek testünk stabilizálásáért felelősek, erősítésük pedig jobb testtartást és közérzetet eredményez

VÍZBEN! - izület kímélő
Aqua Gymstick-kel történő edzéskor úgy a víz, mint az eszköz gumikötelek ellenállásával szemben fejtjük ki az erőt, amely lehetővé teszi a víz és a gumikötelek együttes ellenállásának kihasználását


Bootcamp ,Crossfit, Street workout


 ( Mozogj úgy, ahogy a mindennapokban!                                                                (Béres alexandra

A funkcionális edzés lényege, hogy a testet egészként kezeli. Nem külön izomcsoportokra fókuszál, hanem összetettebb gyakorlatokkal egyszerre mindig több izomcsoportot dolgoztat meg. A minden napi élet során elõforduló mozgások adják az alapot a gyakorlatokhoz, tehát guggolások, emelések, húzó és toló mozgások variációi képezik az edzés alapját. Ahhoz, hogy ezeket az összetettebb gyakorlatokat végre tudjuk hajtani, mindig stabilizálni kell a kiinduló testhelyzetünket a tartó izomzat segítségével. Ezért a funkcionális edzés igen hasznos „mellékhatásaként” erõsödnek a hasizmok, mély hátizmok is. A hagyományos alakformáló, erõsítõ edzésekkel ellentétben a funkcionális edzés komolyan igénybe veszi keringési rendszert is, így állóképességünkre is hatással van. Mivel az edzés összetett, szépen formálja az egész testet, és kondíciónkra is jó hatással lesz

 

Melyik edzéstípust válasszuk?

A funkcionális tréning gyûjtõfogalom, többféle óratípus létezik. Igen hatékonyan dolgozhatunk eszközök nélkül is, csak a saját testünket használva. A funkcionális tréningnek ezt az irányát is egyre több edzõ követi, továbbfejlesztve ez által a hagyományos alakformáló órákat. Egyre több eszköz kerül azonban forgalomba, melyekkel az ilyen típusú órák színesíthetõk, hatékonyságuk még jobban növelhetõ. Legismertebb közülük talán a TRX, amely egy felfüggesztéses tréning. Instabilitásának köszönhetõen kemény munkát követel a törzsizmoktól minden gyakorlat közben. A funkcionális edzések kedvelt eszközei a különbözõ fajta homokzsákok is, melyek lényegesen más terhelést jelentenek, mint a hagyományos súlyzók. A funkcionális tréning típusú órákon koordináció- és gyorsaság fejlesztés is zajlik, hiszen ezen képességek fejlesztése is elengedhetetlen ahhoz, hogy testünket összehangoltan, hatékonyan tudjuk mozgatni. Többnyire Bootcamp órákon találkozhatunk az agility létra nevû eszközzel, amelyen megadott lépéssorok szerint kell tempósan végighaladni


Én is elkezdhetem?

A funkcionális edzésben éppen az a jó, hogy bárkinek ajánlott, hiszen sokoldalúan fejleszt, sokféle eszközt használ. Kezdõknek remek lehetõség arra, hogy megfelelõ kondíciót szerezzenek, és megerõsítsék törzsizmaikat. Sportolóknak jó kiegészítés, hiszen adott sportágak egyoldalú terhelést rónak szervezetünkre, így a funkcionális edzésben az esetlegesen lemaradt testrészek, képességek is fejleszthetõek. És végül, de nem utolsó sorban ne felejtkezzünk meg arról sem, hogy a funkcionális eszközöket a rehabilitációban is használják, nagyon jó eredményeket lehet velük elérni sérülések utáni gyógytornában, de a minden napi élet okozta gerincproblémák megoldásában is

 

2018